Waardecreatie: redesign jouw business tijdens 365 Minute Sessions 23 maart 2017

Featured

De tweede 365 Minute Sessions in 2017!Vorig jaar sloot Gunter Pauli het 365 Minute Sessions event van U-Design af met de woorden:

“It’s not about cutting costs, it’s about creating value.”

Als dit waar is, wat betekent dat dan? Waardecreatie lijkt een duidelijke term maar uit de gesprekken met ondernemers die wij de afgelopen tijd voerden blijkt dat de concrete invulling ervan een geheel ander verhaal is.
Een groeiend aantal ondernemers weet al dat waarde medewerkers aan je bindt, klanten tot fans maakt en het vertrouwen van stakeholders verstevigt. Het zorgt ervoor dat je organisatie ook op de lange termijn blijft voortbestaan én groeien. Het pad naar echte waardecreatie wordt nogal eens gehinderd door diffuse missies en visies, wollig managementjargon en top-down beslissingen. Als jij dit ook herkent is er nu een kans om dit proces bij jullie een ‘boost’ te geven.

Hoe zou het zijn als je op donderdag 23 maart 2017 op een plek terecht komt waar je anderen ontmoet met vragen over waardecreatie, op zoek naar antwoorden? Waar je dus mét die anderen dit begrip ECHT waarde geeft, het begrip gaat ontleden, waarde creëert en einde dag naar huis gaat met opheldering, een frisse mindset en ja, zo-kan-ik-het-morgen-toepassen!

Schrijf je gelijk in via onze eventsite om hier bij te kunnen zijn. Wij kijken enorm uit naar jouw bijdrage!

Keynote spreker Yousri Mandour (ICSB Marketing en Strategie) presenteert zijn blik op het ontwerpen van betere business. Vanuit een brede verkenning werken we via de sessies toe naar een heldere weg vooruit richting een betekenisvolle bedrijfsvoering voor iedere deelnemer.

Je kunt deze middag twee van de zeven waardesessies volgen. Daniëlle Arets is als moderator de verbindende factor van het event. Een overzicht van de sessies:

• Waardecreatie versus groeikansen
Yousri Mandour is auteur van ‘Groeimodellen – creëer nieuwe business’ en partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie.

• Common ground
Jeroen Busscher is auteur van diverse managementboeken en adviseur/aanjager in organisatiecultuur.

• Meten en creëren van impact
Merel Hoftijzer van B Corps Nederland en dutch.

• Leiderschap en creëren in complexe situaties
Joska Spruyt trainer KAOSPILOT-methodiek

• WaarDE en waarDEN
Patrick van Emden van Vertigo Consulting, in- en verkoopstrateeg in de (semi)publieke sector.

• Brand your value
Sander Veenendaal, reclamebureau Heldergroen.

• Laaghangend fruit
Marieke Dik, activatiebureau Findig

Moderator:
Daniëlle Arets, design researcher, associate lector Strategic Creativity Design Academy Eindhoven

Voor meer informatie over de waardesessies en de sessieleiders: download de 365 Minute Sessions pdf!

365 Minute sessions sponsorbalk 2016

Hoe verdien jij in de circulaire economie?

Op dinsdag 8 december a.s. is het 365 Minute Sessions event te Utrecht, waar je antwoord op deze vraag krijgt!

De 21ste eeuw wordt gekenmerkt door veranderingen en nieuwe inzichten. Zo worden de mogelijkheden en gevolgen van big data en globalisatie steeds meer zichtbaar. Er ontstaan nieuwe businessmodellen en organisatiestructuren en we zien de opkomst van de circulaire economie. De vraag blijft: Hoe kun je hier concreet mee aan de slag?

Meld je snel aan via 365 Minute Sessions eventplatform

Het 365 Minute Sessions event dat stichting U-Design op 8 december organiseert, biedt handvatten aan mensen die innovatie zien als onontbeerlijke voorwaarde voor toekomstige groei. Om de veranderingen in volle omvang te begrijpen start het event met het macroniveau. Beginnend met de geschiedenis en grote trends die de oorzaak zijn voor de huidige veranderingen. Aansluitend zoomen we in op microniveau om te zien hoe verschillende bedrijven reeds anders werken en daarmee succesvol zijn. Door onderlinge kennisuitwisseling en een netwerkborrel faciliteren wij kennismakingen voor toekomstige samenwerkingen.

Gunter Pauli en Anne van der Zwaag sprekers 365 Minute Sessions event Utrecht

Keynote speaker Gunter Pauli en moderator Anne van der Zwaag bij 365 Minute Sessions

Waarom doen we het?
U-Design wil graag dat de creatieve sector tijdens het event contact maakt met commerciële bedrijven en tot gezamenlijke acties komt. Wij geloven dat beide partijen elkaar kunnen (en moeten) versterken in de toekomst. Onze hoofdambitie is dat deze middag een aantal nieuwe allianties oplevert die naar aanleiding van 365 Minute Sessions daadwerkelijk aan de slag gaan met innovatieve oplossingen. Intensieve kennisdeling over circulaire economie is een tweede doel.

Voor wie doen we het?
Creatieve ondernemers op het gebied van design (thinking), architectuur en visualisatie) brengen wij samen met het bedrijfsleven (maakindustrie, dienstverlening en consultancy). We richten ons hierbij op de regio Utrecht.

Moderator en sprekers
Spreker:
Gunter Pauli, ‘The Steve Jobs of Sustainability’, auteur van ‘The Blue economy’

Moderator:
Anne van der Zwaag, auteur ‘Looks good feels good is good’

Workshops:
Spraakmakers actief in agrifood, fashion, architectuur, bouwnijverheid, afval & recyling en make business. Maak en deel kennis met o.a. Drees Peter van den Bosch, Titia Luiten, Henk Stamhuis en andere spraakmakers. Kijk wie deze innovators zijn op het 365 Minute Sessions eventplatform of op onze agendapagina

365 minute sessions programma U-Design

Logo 364 Minute Sessions

Kosten deelname: € 80,00 incl. BTW*

Aanmelden
Aanmelden en meer informatie via 365 Minute Sessions eventplatform

* Vriend van U-Design? Stuur een e-mail aan info@u-design.nl voor een kortingscode.

Dit evenement wordt ondersteund door:
Logobalk sponsors 365 Minute Sessions 2015

 

 

Creative Connection roept de creatieve sector van Utrecht op om mee te denken

Utrecht heeft een zeer sterke creatieve industrie; vroeger al met Rietveld, Nijntje, Pastoe en Mondriaan, maar ook de creatieve industrie van nu, zoals de DutchGame Garden, de HU, HKU en vooral alle creatieve zzp-ers, bedrijven en bureaus. Daarbij zijn er in Utrecht veel initiatieven die voortkomen vanuit de creatieve sector, zoals U-design, Creative Mornings, U Create, Kick030 et cetera.

Creative Connection ziet Utrecht als een regio die deze creativiteit moet claimen en daar alle recht toe heeft. Creative Connection heeft als doel de creatieve industrie van de regio Utrecht als merk te promoten, te versterken en organisaties en professionals te ondersteunen om de sector sterk te maken.

Daar hebben we wel de hulp van de creatieve sector zelf bij nodig. Behoor jij daartoe als eenling of bedrijf? Kom dan naar onze brainstormsessies om samen te bepalen waar Creative Connection het eerste mee aan de slag moet om de sector te versterken.

Meer informatie volgt!

Getekend nieuwe bestuur Creative Connection Utrecht:
Michel van Velde, Joris Daalhuisen, Paul Wilke en Martijn Rademakers

Uitnodiging UDesignCafé #4 2014 – Ondernemen in de circulaire economie

Op donderdag 27 november vindt het vierde UDesignCafé plaats met als thema Ondernemen in de circulaire economie – nieuwe verdienmodellen voor bedrijven en ondernemers.
De sprekers zijn Robert-Willem Dol en Douwe Jan Joustra.

Met de ontwikkeling van een circulaire economie gaan ondernemingen zich in een ander speelveld bevinden. Succesvol opereren in een economie waarin gebruik steeds meer terrein wint ten opzichte van verbruik, vraagt om aanpassingen van de bedrijfsvoering en de manier waarop producten en diensten geproduceerd en ontworpen worden. De relaties met klanten, leveranciers, distributeurs, financiers en stakeholders worden anders vormgegeven, net als de manier waarop markten worden bewerkt en inkomsten worden gegenereerd. Maak op 27 november kennis met de circulaire economie waarin waardecreatie telt, in economisch, ecologisch en sociaal opzicht. Een economie die een positieve spiraal creëert, die welvaart bevordert in een wereld van eindige hulpbronnen.

Douwe Jan en Robert-Willem faciliteren samen de waarde-oefening, een interactieve co-creatieve oefening waar inhoud en proces-design samen komen. Via een open forum worden vragen van deelnemers behandeld en korte discussies aangegaan over Circulaire Economie.

Robert-Willem Dol

Robert-Willem Dol spreekt op UDesign cafe 4 Robert-Willem Dol, oprichter van Urban-Goods, heeft zijn focus en ambitie op co-ontwikkeling en co-creatie van organisaties met behoeften op het gebied van (online) innovatie, design vraagstukken en vernieuwing van businessmodellen. Urban-Goods heeft een gamified workshop ontwikkeld als eerste bouwsteen voor organisaties die kansen zien in Circulaire Economie en ondersteunt organisaties in transities van lineaire naar circulaire verdien-/waardemodellen (www.urban-goods.net).

Douwe Jan Joustra

Douwe Jan Joustra spreekt op UDesign cafe 4Douwe Jan Joustra houdt zich bezig met processen in duurzame ontwikkeling op het gebied van stedelijke ontwikkeling, bouw en huisvesting. Hij adviseert overheden en bedrijven in beleid en strategieontwikkeling, met een focus op het stimuleren van innovatie en het verbeteren van de kwaliteit. Als voormalig programmamanager van Agentschap NL was hij verantwoordelijk voor de uitvoering van het Innovatieprogramma Climate Neutral Cities. Hij is één van de pioniers van Cradle to Cradle ontwikkelingsprocessen in Nederland.
Bij IMSA werkt hij samen in een team van specialisten op circulaire economie in het bedrijfsleven, beleid en ruimtelijke ontwikkeling. Op basis van kennis van economie, ecologie, business development en strategische consultancy, bieden zij organisaties inspiratie, implementatie en innovatie. Douwe Jan heeft een uitgebreide ervaring op het werken in dit gebied en vindt zijn basis in ecomimicry (ecologie als inspiratie voor nieuwe economie), patroon van taal, duurzame ontwikkeling en Cradle to Cradle. Als expert in circulaire economie geeft hij presentaties in Nederland en in het buitenland (Rusland, Brazilië, Engeland/Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en China).

Details
Locatie: Kapitaal, Plompetorengracht 4, Utrecht
Datum: donderdag 27 november 2014
Tijd: vanaf 17.30 uur
Kosten: € 10,-
Vrienden van UDesign: gratis entree en 2 consumptiebonnen.

Vriend worden?
Nog geen ‘vriend van UDesign’? Voor € 25,- ben je 5x welkom bij de UDesignCafé’s en ontvang je 2x een consumptiebon per café. Meld je aan als vriend door een mail te sturen naar info@u-design.nl.

Meld je voor het vierde UDesignCafé aan via Meetup

UDesignCafé #2 – De rol van de ontwerpers in e-health

Op 10 april vond in Kapitaal het tweede UDesignCafé van dit jaar plaats met als thema ‘De rol van de ontwerpers in e-health’. De sprekers waren Robbert Slotman, Floris Vlasveld en Ruud Vendeloo.

Zelfredzaamheid, kwaliteit zorgaanbod, vergrijzing, patiënt centraal, transitie jeugdzorg, bezuinigingen, dementie, besparing zorgkosten, mantelzorg, kanker… Vaak zorgwekkende berichten die ons dagelijks bereiken. Urgente kwesties die dringend om adequate oplossingen vragen. Kan technologie daar in behulpzaam zijn? Wat kunnen ontwerpers daar in betekenen?

Floris Vlasveld
is oprichter van Inspire, een softwarestudio nieuwe stijl. Zijn team en hij maken maatwerk webapplicaties en geavanceerde websites. Het uitdenken, ontwikkelen, lanceren en beheren van innovatieve toepassingen doen zij met een intense focus op opdrachtgevers en uiteraard ook hun eindgebruikers.

 

 

Ruud Vendeloo
is freelance interactie ontwerper. In alles wat Ruud ontwerpt is de eindgebruiker het belangrijkste uitgangspunt. Op vragen als “Hoe kunnen we deze pagina zo duidelijk mogelijk maken?” of “Zal een gebruiker dit prettig vinden om te gebruiken?” vindt hij graag het antwoord.

 

 

Robbert Slotman

is ontwerper en medeoprichter van het e-health platform Jouw Omgeving & vennoot bij de Ruimte ontwerpers, ontwerpt voor digitale media als websites en webapplicaties. In grote en complexe projecten weet hij samen met projectgroepen van gevarieerde samenstelling snel een duidelijke lijn uit te zetten.

Aanmelden voor volgende events
Meld je aan via ons UDesign Network op Meetup.

Vriend worden?
Nog geen ‘vriend van UDesign’? Voor € 25,- ben je 5x welkom bij de UDesignCafé’s en ontvang je 2x een consumptiebon per café. Meld je aan als vriend door simpelweg een e-mail te sturen naar info@u-design.nl.

Designers in de keuken tijdens het eerste UDesigncafé van 2014

Op 20 februari jl. vond het eerste UDesignCafé van 2014 plaats met als thema ‘Food Design & Innovatie’. Mariëlle Bordewijk toonde inspirerende cases uit eigen ‘keuken’, zoals waterijsjes voor volwassenen en personal branding voor de maaksters van biologische geitenkaas (én voor alle geiten afzonderlijk)!

Jasper Udink ten Cate zorgde na zijn inleidend verhaal voor een unieke ervaring: hij had vele gewone en bijzondere ingrediënten op een fantastische manier gepresenteerd.

Vervolgens kon ieder daadwerkelijk aan de slag met food design in de vorm van creatie van food-schilderijtjes. Men kon het allemaal nog opeten ook! De goede opkomst en enthousiaste reacties maakten het tot een zeer geslaagde aftrap van 2014.

Het tweede UDesigncafé van dit jaar gaat over de rol van ontwerpers in e-health en vindt op 10 april plaats in Kapitaal te Utrecht. Wil je erbij aanwezig zijn? Meld je aan via de Meetup pagina van UDesign.

Een impressie:

Jasper:

Jasper Udink ten Cate: hier was het strand de inspiratiebron.

Mariëlle Bordewijk toonde inspirerende cases uit eigen 'keuken'

Mariëlle Bordewijk toonde inspirerende cases uit eigen 'keuken'

Jasper Udink ten Cate maakt als Creative Chef het voorbeeld van food design

Jasper geeft als Creative Chef het goede voorbeeld van food design op schilderslinnen

Food design: eetbaar schilderij van de Creative Chef Jasper Udink ten Cate

Food design: eetbaar schilderij van Creative Chef Jasper zelf

Designers in de keuken, druk bezig met eetbare schilderijen

Designers in de keuken, druk bezig met eetbare schilderijen

Food design: eetbaar schilderij

Food design: eetbaar schilderij (1)

Food design: eetbaar schilderij

Food design: eetbaar schilderij (2)

Food design: eetbaar schilderij (3)

Food design: eetbaar schilderij (3)

Food design: eetbaar schilderij (4)

Food design: eetbaar schilderij (4)

Food design: eetbaar schilderij (5)

Food design: eetbaar schilderij (5)

Verslag UDesignCafé ‘Maak de stad Social Design bottom up’

Demonstratie in het Rotslab van het 3D printen van een miniatuurmannetje

Demonstratie in het Rotslab van het 3D printen van een miniatuurmannetje

UDesign streeft ernaar om meer verbindingen te leggen tussen creatieven, kennisinstellingen, maakindustrie en designgerichte initiatieven in Utrecht. Dit realiseren we vooral via ‘live’ ontmoetingen; deze zullen dit jaar in Kapitaal aan de Plompetorengracht plaatsvinden.

In de vorige jaren waren we te vinden op diverse locaties in de stad. Zo boden Marijke de Reuver en Henk van Zeijts ons een inspirerende bijeenkomst in het Rotslab op Rotsoord te Utrecht. Een impressie:
Vroeger was het Rotslab een steenbakkerij. Soms mislukten de stenen en werden rotsen. Vandaar de naam. Nu is Rotslab een publieke fabriek. Dat betekent dat iedereen uit de wijk rond Rotsoord welkom is om te werken aan sociale innovaties. Open-source hard- en software, kennis, ervaring en ontwerpen worden daarbij gedeeld.

Rotsoord heeft wat weg van Berlijn, diezelfde rauwheid maar ook diezelfde vrijheid en soms non-conformisme. De visie is dat dit het nieuwe creatieve centrum wordt, versterkt door de komst van een treinstation in de nabije toekomst. Via co-creatie is er al een hele survivalkit ontstaan voor een duurzame en stedelijke toekomst. ‘Maakbaarheid in eigen buurt’ vanuit de visie: “In het maakproces, ontmoet je elkaar. In het maken begrijp je de wereld beter.”

Henk van Zeijts legt uit wat Rotslab betekent voor de wijk en de bewoners

Henk van Zeijts legt uit wat Rotslab betekent voor de wijk en de bewoners

Inspirerende voorbeelden van tastbaar Social Design:
Workshops ‘Minimal street Art’, ‘Green graffity’, ‘Kite Arial Photography’ (neem foto’s vanuit de lucht via ballon of drone en maak je eigen app), fotografeer alle borden met verboden, die bieden namelijk ook ruimte voor creativiteit. Een tapekunstenares zorgt dat objecten met elkaar verbonden raken d.m.v. tape. Creëer een Phi van chocolade, et cetera.

Het permanente Fablab is een openbaar toegankelijke ruimte met gestandaardiseerde apparatuur. Dit verandert o.a. de perceptie op het weggooien van producten: ze zijn namelijk ook te repareren of te verbeteren. Tenslotte konden de deelnemers aan dit Udesign café ook het eigen logo of de eigen naam als sleutelhanger uit de 3D-printer laten komen. Een van de bezoekers van het UDesign café had toevallig een vectorbestand van zijn logo bij zich op USB-stick. Dit logo werd uit een kartonnen plaat gelaserd (zie foto onder).

Een van de bezoekers van het UDesign café had toevallig een vectorbestand van zijn logo bij zich op USB-stick. Dit logo werd uit een kartonnen plaat gelaserd.

Lasering van een vectorbestand uit een kartonnen plaat

Een interessant artikel over 3D printing vind je in Intermediair.

 

 

Terugblik op UDesignCafé in de Werkspoorkathedraal met Autobahn

Op 25 april heeft er weer een uniek UDesignCafé plaatsgevonden in het Werkspoorkathedraal op het Cartesiusterrein. Het grafisch ontwerpersduo Rob Stolte en Maarten Dullemeijer van Autobahn namen het publiek op enthousiaste wijze mee in hun eigentijdse manier van vormgeven en ondernemen.  

Autobahn presenteert tijdens UDesignCafé in de Werkspoorkathedraal

Autobahn's teamwork: Rob Stolte presenteert, Maarten Dullemeijer fotografeert

Hun onderscheidende toon werd direct gezet bij de start van hun filmpresentatie. Dit was een scene waarbij Maarten op een beslagen, glazen douchewand schrijft en waarbij alleen het geluid klinkt van het water dat uit de douchekop stroomt terwijl de letters gaandeweg wegvloeien in de waterdruppels en de damp. Door eenvoud en gedurfd materiaalgebruik een krachtige indruk maken, is iets waar Autobahn sterk in is. Dat er veel werk schuilt achter de ogenschijnlijke eenvoud van hun werk, bleek uit de rest van de film.

Zo werd duidelijk dat hun digitale versie van het alfabet in steen, heel wat voorwerk en eigen creativiteit en kennis van het oude ambacht heeft gevergd. Het resultaat is geniaal. Door hun inspanningen is het nu mogelijk een tekst in een lettertype weer te geven alsof het uit steen gehouwen is, maar in beduidend minder tijd dan het monnikenwerk van Hans van der Laan.

Borrelen en netwerken na het UDesignCafé met Autobahn

Borrelen en netwerken na het UDesignCafé in de Werkspoorkathedraal

Niet alleen is Autobahn goed in onderscheidende typografie, zij verstaan ook het vak van creatief ondernemen waarbij zij experimenten niet uit de weg gaan. Juist door te putten uit hun eigen verzameling experimenten en die samen te laten vallen met de wens van de klant, creëren zij een efficiënte werkhouding met inspirerend eindresultaat. Deze inzet heeft hen een reeks aan verschillende prijzen en awards opgeleverd. Hun ambitieuze en professionele insteek verbinden zij graag met projecten waar zij warm voor lopen en willen delen. Zo maakt Autobahn zich hard voor Cartesius als creatieve en culturele hotspot en zijn ze opgenomen in het Bidbook Utrecht 2018 met als doel van Utrecht een culturele hoofdstad te maken. Kortom, UDesign is trots Autobahn als gast te hebben gehad en wenst hen nog vele successen!

Wil je er volgende keer ook (weer) bij zijn? Je kunt je voor de UDesign Cafés en UDesign Meets aanmelden via Meetup.

RAAK Creative Lab ‘Ontwerpen voor zorgverleners’: een terugblik

Design voor de thuiszorg is hard nodig. Daarom organiseerde UDesign op 24 oktober 2012 een Creative Lab voor de thuiszorg.

Fabrikanten, producenten van medische middelen, product designers, industrieel vormgevers, studenten en anderen die op een andere wijze creatief of inhoudelijk betrokken zijn bij hulpmiddelen binnen de thuiszorg, waren uitgenodigd voor het Creative Lab ‘Ontwerpen voor zorgverleners’. Na een aantal lezingen werkten de deelnemers in workshops met elkaar diverse concepten uit. De videoverslagen van de lezingen en de verschillende presentaties vind je op YouTube.

Deelnemers RAAK Ontwerpen voor Zorgverleners

RAAK 'Ontwerpen voor Zorgverleners&#39 vond plaats bij Hogeschool Utrecht

Sprekers (vlnr): Fenne Verhoeven, Paul Wilke, Karin van Beurden, Siny Vink & Ingeborg Griffioen

Fenne Verhoeven, Paul Wilke, Karin van Beurden, Siny Vink & Ingeborg Griffioen (v.l.n.r.)

 

Joke van Beek, dagvoorzitter RAAK Creative Lab ‘Ontwerpen voor zorgverleners’

Joke van Beek, dagvoorzitter RAAK Creative Lab ‘Ontwerpen voor zorgverleners’

JHK architecten: transformatie en hergebruik Werkspoorfabriek dankzij co-creatie

Op 11 september 2012 presenteerde JHK Architecten tijdens het UDesign café haar visie op transformatie en hergebruik aan de hand van een aantal actuele projecten, zoals de werkspoorfabriek. De getoonde initiatieven zijn tot stand gekomen in een traject van co-creatie, waarin alle bouwpartners (van bouwers en gebruikers tot ontwerpers) een gelijkwaardige rol spelen.

Een voorbeeld van deze aanpak is het ontwerp voor de DHTA in de Utrechtse wijk Overvecht. In de loods van een voormalige autobedrijf is met een minimale maar rigoureuze ingreep veel daglicht gemaakt, waardoor grote en lichte ruimten zijn ontstaan die uitstekend dienst doen als onderwijsruimten. De structuur van dergelijke gebouwen leent zich daar goed voor: de grote verdiepingshoogte zorgt voor een ruimtelijke beleving en in de betonnen vloeren die op een staalconstructie ligt, is eenvoudige sparingen te maken. De nieuwe bewoners zorgen voor levendigheid: de transformatie betekent een opleving van het gebied.

JHK presenteerde tijdens het udesign café een aansprekend voorstel voor herbestemming werkspoorfabriek Utrecht
Waardevermeerdering vindt niet alleen plaats door het ontdekken van de kansen in de bestaande constructie, maar ook door het lezen van het verhaal van het gebouw. Als voorbeeld liet JHK haar plan zien voor de Werkspoorfabriek. De geschiedenis van het Werkspoorkwartier is vormend geweest in de groei van de stad Utrecht. Het is belangrijk om dat verhaal te vertellen: hier ligt een onderdeel van de Utrechtse identiteit. Op de plek waar vroeger de techneuten van Werkspoor werkten, wil JHK graag een plek maken waar door de techneuten en creatieven van nu kan worden samengewerkt aan de vraagstukken waar onze generatie mee te maken heeft.

In de presentatie liet JKH bewust geen gerenoveerde monumenten zien. JHK wilde vooral aantonen dat het van belang is om aandacht te schenken aan de onopvallende dertien-in-een-dozijn gebouwen, waar er in Nederland zoveel van leeg staan. Omdat verloedering op de loer ligt, is het belangrijk om na te denken over een nieuwe toekomst voor deze gebouwen. JHK ziet hier een maatschappelijke opgave en kans voor zichzelf als architecten: dit is hun missie.

Meer informatie: jhk.nl